Viser innlegg med etiketten sidestøtte. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten sidestøtte. Vis alle innlegg

tirsdag 26. mai 2009

Visning biltilsynet


Nå rigges den for visning

Punkt 7: Sidestøtte med ekstra fjær så den spretter lett opp er montert.

torsdag 23. april 2009

Sidestøtte


Original Harley-støtte.
Får jeg denne godkjent hos biltilsynet ?
Dette er det forskjellige erfaringer med. Noen bilsakkyndige godtar den slik den er, andre krever at den skal sprette opp av seg selv.
Jeg kommer derfor til å montere en ekstra fjær for at den skal sprette opp av seg selv.
Dette sier loven:
”Sidestøtten må ikke utgjøre fare ved igangsetting, det vil si at enten må den sprette opp av seg selv (med litt hjelp av foten din), eller at man får et varsel om at den er nede eller at den fungerer slik at motoren ikke starter før sidestøtten er tatt opp.”